بررسی عناصر سازنده استیل ها
BUTTING - یک منبع مطمئن لوله های فولادی ضد زنگ
پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 ساعت 10:45 | بازدید : 646 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

 

استنلس استیل


برای چندین دهه ، BUTTING یک منبع قابل اعتماد از لوله های با کیفیت بالا از جنس فولاد ضد زنگ و قطعات آماده برای نصب بوده است. قابلیت اطمینان ، کیفیت و انعطاف پذیری آن را حتی در این برهه زمانی تضمین می کند.

مهمترین چیزی که باید بدانید این است که زنجیره های ساخت آن در حال کار هستند و تولید آن در حال انجام است.

در حال انجام هر کاری برای حفظ سلامت کارمندان خود است. برای این منظور ، اقدامات مختلفی را روی سایت در شرکت های خود اعمال کرده است. در عین حال ، می خواهد توانایی خود را برای پردازش سفارشات و پروژه ها به موقع و با کیفیتی که انتظار می رود ، هم الان و هم در آینده حفظ کند.

 

استنلس استیل

 

علیرغم محدودیت ها ، این کار در کلیه اماکن تولیدی و همچنین در سایت های مهندسی کارخانه و سایت های ساختمانی ، تعمیر و نگهداری و کارگاه های آموزشی موفق به انجام این کار است.

امید میرود در آینده و با لغو مسایل مربوط به قرنطینه و سلامت کارمندان ، به سفارشات دریافتی نه تنها مانند روال قبل بلکه حتی بیشتر و با سرعت بالاتر رسیدگی شود.

همچنین برای مشاهده مسایل مربوط به ورق استیل و قیمت ورق استیل در ایران در اینجا بیشتر بخوانید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


ClassNK ، AiP را به کشتی سازی Imabari اعطا می کند
پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399 ساعت 10:8 | بازدید : 671 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

استنلس استیل


ClassNK  مصوبه ای تحت عنوان (AiP) را به شرکت کشتی سازی Imabari اهدا کرد، برای طراحی کلی 180،000 DWT LPG حامل های سوخت های دوگانه با همکاری شرکت سازنده کشتی سازی میتسوبیشی ، با مسئولیت محدود در برخی قسمت ها اقدام کند. اساس دستورالعمل AIP در رابطه با طراحی کشتی هایی است که از سوخت های با نقطه کم اشتعال استفاده می کنند و قسمت GF آن حاوی "کد بین المللی ایمنی برای کشتی هایی است که از گازها یا سایر سوخت های با نقطه اشتعال پایین (IGF Code" از IMO فعلی استفاده می کنند. نسخه MSC.391 (95) و  MSC.458 (101) برای اصلاحیات لازم در سال 2024 برنامه ریزی شده است.

 

استنلس استیل

 

از اصلی ترین ویژگی های طراحی اعلام شده توسط کشتی سازی Imabari ، سوختهای جایگزین علاوه بر LNG (متانول / اتانول / LPG) دارای نقاط اشتعال کمتری نسبت به سوخت های سنتی هستند تا خطر احتمالی آتش سوزی و انفجارهایی که ممکن است در نتیجه نشت سوخت در کشتی بوجود آمده باشد را کاهش دهد..الزامات ایمنی بین المللی در مورد سوخت های با نقطه اشتعال پایین در IMO مورد بحث قرار گرفته است و در نتیجه ، کد بین المللی ایمنی برای کشتی هایی که از گازها یا سایر سوخت های با نقطه اشتعال پایین استفاده می کنند تصویب و اجرا شده است.

مشاهده قیمت ورق استیل در اینجا


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


رفع چالش جوش از جنس استنلس استیل
یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 ساعت 14:51 | بازدید : 971 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

استنلس استیل

در دنیای فولاد ضد زنگ تلاش شده است دانش و ابزار لازم برای کمک به اشخاص در انجام بهتر کار خود ارائه داده شود. این هفته نمونه ای کاملاً واقعی از این را در قالب آموزش جوشکاری آورده شده است. مورگان فرانکلین یک متخصص جوشکاری از جوشکاری R-Tech است که از به اشتراک گذاری دانش خود لذت می برد و نکاتی را برای دستیابی به جوش کامل به دست می آورد.

 در لینک فیلم آموزشی زیر او نحوه تنظیم پانل دیجیتالی دیجیتال ، مواد مصرفی مورد نیاز برای استفاده و نحوه جوش دادن فولاد ضد زنگ 5 میلی متر ، با استفاده از جوشکار TIG را نشان می دهد.

 

در حالی که تنظیمات مربوط به جوش در این فیلم به تفصیل بیان شده است ، مورگان این روند را با چند دستورالعمل ساده و چند نکته در مورد جلوگیری از بروز مشکلات معمول بیان کرده است.


لینک ویدیو : 

https://www.youtube.com/embed/rQZDJAfOBYA

راهنمای گام به گام 

1. برای جلوگیری از پیچ و تاب شدن در جوش اصلی ، هر دو انتهای مواد خود را چفت کنید. مشعل خود را در 45 درجه نگه دارید و اطمینان حاصل کنید که قوس به طور مساوی روی هر دو قسمت متمرکز شده است.

2. صبر کنید تا حوضچه های مذاب روی هر دو قطعه شکل بگیرند ، سپس به هم بپیوندند. برای کمک به حوضچه ها که قطعات را به هم متصل می کنند از یک حرکت دایره ای یا جانبی به طرفین استفاده کنید.

3. پدال خود را فشار دهید تا جوش شروع شود. به آرامی حرکت کنید آمپرها را کاهش داده و آن را رها کنید تا در کل متوقف شود. 

4- اگر از سوئیچ مشعل استفاده می کنید ، سوئیچ را فشار دهید تا قوس شروع شود. مشعل را در 45 درجه نگه دارید و تنگستن شما 2-3 برابر قطر آن باشد از انتهای سرامیکی آن اطمینان حاصل کنید. میله پرکننده را نگه داشته و در حدود 4cm از مشعل جوش دهید.

5- قوس را شروع کرده و صبر کنید تا حوضچه ذوب آماده شود. قوس را روی هر دو قسمت متمرکز کنید تا استخر مذاب در هر دو قسمت مساوی باشد.

6. میله پرکننده را با زاویه ای حدود 15 درجه در استخر مذاب قرار دهید تا جوش پر شود. از یک سرعت ثابت برای رسیدن به مهره یکنواخت جوش اطمینان حاصل کنید. اگر جوش خیلی داغ شد ، پدال را کم کنید تا قدرت کم شود.

۷- از ذوب و اکسیداسیون میله پرکننده با دور نگه داشتن آن از حوضچه در هنگام قرار گرفتن در آن ، خودداری کنید. میله پرکننده با تنگستن برخورد نکند.

8- پس از اتمام کار ، اطمینان حاصل کنید که مشعل را در همان موقعیت با جوش نگه دارید. این تضمین نمی کند تا در هنگام خنک شدن سطح جوش شما اکسیداسیون شود.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی عناصر استنلس استیل
یک شنبه 17 فروردين 1399 ساعت 16:25 | بازدید : 689 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

اصلی ترین عناصر سازنده استیل ها :

معرفی :

1- آهن : آهن (iron ) عنصر اصلی تولیدی آلیاژهای استیل است. به طور کلی تمامی استنلس استیل ها در تمامی گرید های مختلف تماما آلیاژی از آهن محسوب میشوند. این عناصر در طبیعت به صورت سنگ معدنی آهن (iron ore) رایج بوده و شرکت های تولیدی استیل از این متریال خام اولیه استفاده های زیادی می کنند.

2-  کربن : در اکثر آلیاژهای پایه آهنی کربن همواره حضور فعالی دارد.کربن در آلیاژهای آهن – کربن یا فولادهای ساختمانی ، ابزاری و ... نقش تکمیل کننده در کنار آهن دارد ولی در استنلس استیل ها کربن  نقش به خصوصی ایفا نمی کند و تنها در درصدهای خیلی کمی در استیل ها حضور دارد.که لازم به ذکر است که در آلیاژهای با کربن کم با علامت اختصاری (L) یعنی کربن کمتر برای محیط های جوشکاری بسیار مناسب تر می باشد.(دلیل اصلی آن عدم تولید و ته نشینی کاربید در محل جوش می باشد).

3- کروم : کروم بعد از آهن اصلی ترین عنصر در استیل ها بشمار می رود.این عناصر به آلیاژها خاصیت مقاومت در برابر خوردگی ، سایش و ... میدهد.که در استیل ها اصلی ترین ویژگی قابل بحث آن مقامت به خوردگی آن است.که در درصدهای مختلف برای هر آلیاژ رایج می باشد.هرچه درصد حجمی کروم بیشتر باشدمقاومت به خوردگی استیل بالاتر میرود قابلیت کار در محیط های خورنده تری را خواهند داشت و البته قیمت تمام شده استیل نیز به مراتب بیشتر خواهد.

4- مولیبدن : مولیبدن نیز با توجه به خواصی که از خود نشان می دهد می تواند خواصی همچون مقاومت در برابر خوردگی در سطح، مقاومت به خوردگی در مرز دانه های و مقاومت scc  یا خوردگی استرسی را به استیل اضافه کند.البته باید توجه داشت که میزان این عناصر از یک درصد حجمی خاص بااتر نرود زیرا جدا از این مساله که هزینه تمام شده به مراتب بالا رفته و قیمت نهایی زیادی خواهیم داشت باید به این نکته که امکان ته نشینی این عناصر درمرز دانه ها و به همراه آن عدم رسیدن به ساختار ریز مطلوب و مورد نیاز را پیش بینی کرد.

5- نیکل : این عنصر در آلیاژهایی که استفاده میشود به عنوان جایگزینی برای کربن است ، یعنی به صورت آهن – کروم – نیکل رایج است.این آلیاژها مقاومت به خوردگی بالا ، سختی بسیار خوبی دارا هستند. که البته به دلیل قیمت بالای نیکل قیمت تمام شده این آلیاژها نیز بالا می باشد.

 

توجه : با مشورت با متخصصین خوردگی که آشنایی خوبی با محیط های خورنده و اکساینده دارند همچنین متخصصین شناسایی مواد که می توانند در رابطه با انتخاب گرید مناسب در محیط های مختلف به شما کمک کنند می توانید مناسب ترین آلیاژهای استنلس استیل را برای محی کاری کارگاه یا شرکت یا غیره انتخاب کرد و با عمر بالایی که این متریال دارند تجهیزات کاربردی خود را تا سال ها به طور مستمر استفاده کرد.


برچسب‌ها: استیل , استنلس استیل ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی عناصر استنلس استیل
یک شنبه 17 فروردين 1399 ساعت 16:20 | بازدید : 664 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

بررسی کانی های سازنده استیل :

سنگ آهن :

آلیاژهای آهنی امروزه در صنعت و زندگی روزمره ما میتوان گفت پر کاربردترین آلیاژها هستند. آهن به طور آزاد در طبیعت معمولا یافت نمی شود بدلیل خواص آهنسریعا با اکسیژن هوا پیوند داده و اکسید میشود.که یکی از اصلی ترین قسمت های تولید آهن خالص در شرکت ها اکسیدزدایی از آهن با سیلیسم میباشد.به همین دلیل آهن همواره در صنعت های مختلف به صورت آلیاژهایی با کروم ، نیکل ، کربن و غیره کاربرد دارد. این عناصر کمک میکنند که استحکام آهن تا حدود قابل توجهی افزایش یابد.یکی از مهم ترین آلیاژهای پایه آهنی که امروزه در تمام زمینه های مصرفی صنعتی ، خانگی و غیره کاربرد دارد استنلس استیل ها هستند.

سنگ آهن در حال حاضر 5 % از کل معادن دنیا را از آن خود کرده است.

موارد مصرفی : در حا حاضر 98 % ازکل آهن استخراج شده به صنایع فولاد سازی میرود.ولی در صنعت خودروسازی و ساختمان و ... نیز دارای کاربردهای زیادی می باشد.

فرآیند تولید : برای تولید ۱ تن آهن در یک کوره بلند نیاز به ۷۵/۱ تن سنگ آهن، ۷۵۰ کیلو زغال سنگ و ۲۵۰ کیلو سنگ آهک می‌باشد که ۵/۴ متریک تن هوا نیز مصرف می‌کند. دمای هوا در مرکز کوره به ۱۶۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد. در فرایند تولید روش‌های گوناگونی وجود دارد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی عناصر استنلس استیل
یک شنبه 17 فروردين 1399 ساعت 16:14 | بازدید : 681 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

کربن :

این عنصر به صورت غیر فلزی می باشد در طبیعت به وفور پیدا می شود و دارای چندین دگر شکل می باشد.

معمولا به صورت گاز میباشند ولی در شکل های مایع و جامد نیز موجود هستند. کربن ها در صنایع پتروشیمی و با شکست ترکیبات خام نفتی به وفور و مقدار زیاد تولید میشوند. همچنین می توان با سوزاندن سوخت های فسیلی به مقادیر زیادی از کربن اکسید رسید که این کربن اکسید برای تبدیل شدن به کربن خالص کار چندان سختی را پیش روی خود نمی بینند.

کرین می تواند استحکام آهن را بالا ببرد در درصد حجمی های مختلفی ترکیب شده و آلیاژهای زیادی امروزه از ترکیبات کربن با آهن در بازار دنیا موجود میباشد.در درصد حجمی بالاتر آهن را سخت و شکننده می کنند . چدن هادر بالاترین درصد حجمی کربن در آلیاژهای آهن هستند.

همچنین در استنلس استیل ها نیز در بعضی از گرید ها می توان درصد های کمی از کربن را مشاهده کرد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی عناصر استنلس استیل
یک شنبه 17 فروردين 1399 ساعت 16:5 | بازدید : 693 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

کروم:

این عنصر به شکل فلز و سنگ فلز در طبیعت موجود است دارای شکل های مختلف اکسید کننده می باشد. مهم ترین کاربد آن در تولید استنلس استیل ها است که 89 % از موارد مصرفی کروم به این بخش مربوط است و همچنین آبکاری با کروم نیز یکی از پر استفاده ترین فرآیندهای کروم است.

کروم به آلیاژهای خواص سختی ، مقاومت در برابر خوردگی ، افزایش نقطه جوش ، جلا و زیبایی می دهد.که ازین رو برای ترکیب با آهن بسیار مطلوب بوده و استنلس استیل حاصل را می توان امروزه در تمام محیط های صنعتی و مصارف خانگی نیز مشاهده کرد.

البته آلیاژهای ترکیبی با کروم قیمت تمام شده بالا تر دارند که البته بنا به شرایط استفاده و عمر مفید زیادی که این آلیاژها دارا میباشند همواره بر آلیاژهای مشابه ترجیه داده شده و در دنیا صاحب بازار های بزرگ مصرفی هستند.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی عناصر استنلس استیل
یک شنبه 17 فروردين 1399 ساعت 15:57 | بازدید : 681 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

مولیبدن :

مولیبدن یک فلز خاکستری رنگ یا گرد سیاه است که در طبیعت معمولا به طور آزاد موجود نیست از ترکیبات آن با سایر عناصر می توان مولیبدن را استخراج نمود.مولیبدن در درصد های کم حجمی که به استنلس استیل ها اضافه میشوند میتوانند خواصی از جمله مقاومت به خوردگی و سایش را بهبود می بخشد.منابع محدود و سختی استخراج ، فعالیت با اینها از عمده مشکلاتی است که در استفاده از این عنصر فعال با آنها مواجه هستیم.

البته درصد حجمی مولیبدن بسیار کم می باشد که همین میزان می تواند تمام انتظارات ما از ترکیب آلیاژی را برآورده کند.

باید توجه داشت که مولیبدن به شدت اشتعال زا می باشد و همچنین وزن سنگینی دارنداین دو مورد نیز در رعایت نکات باید مورد احتیاط قرار گیرد.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


بررسی عناصر استنلس استیل
یک شنبه 17 فروردين 1399 ساعت 13:18 | بازدید : 670 | نویسنده : آریا کبیرنژاد | ( نظرات )

نیکل :

یک فلز با استحکام در برابر نیرو و عوامل شیمیایی است و همچنین قابلیت چکش خواری نیکل نیز از مهم ترین ویژگی های آن است. از نظر فراوانی پنجمین عنصر فراوان روی سطج زمین است .

از نظر خواص مغناطیسی و فعالیت شیمیایی شبیه به آهن و کبالت است. کانی‌های اصلی نیکل عبارتند از پنتلاندیت ، پیروتیت (سولفیدهای نیکل و آهن) و گارنییریت (سیلیکات نیکل و منیزیم) هستند.

این عنصر رسانای جریان برق است و سطح آن براق و صیقلی است. این عنصر از گروه عناصر آهن و کبالت است و آلیاژهای آن قیمت‌های بالایی دارند.

از مهم ترین کاربرد های می توان به تولیدات و ترکیبات آن با آهن اسم برد که در مهم ترین آن ها منجر به تولید استنل استیل ها می شوند همیچنین در صنایع دیگر و در ترکیبات دیگری نیز مورد استفاده میباشد از جمله برای ساخت لوله‌های نیکلی و مسی و نیز برای نمک‌زدایی گیاهان و تبدیل آب شور به آب مایع استفاده می‌شود. نیکل استفاده‌های فراوانی برای ساخت سکه‌ها و فولاد نیکلی برای زره‌ها و کلیدها کاربرد دارد و همین‌طور از نیکل می‌توان آلیاژهای نیکروم و پرمالوی و آلیاژی از مس را تهیه کرد. از نیکل برای ساخت شیشه‌های به رنگ سبز استفاده می‌شود. صفحات نیکلی می‌تواند نقش محافظت‌کننده برای دیگر فلزات را داشته باشد. نیکل همچنین کاتالیزور برای هیدروژن دار کردن روغنهای گیاهی است. همچنین صنعت سرامیک و ساخت آلیاژی از آهن و نیکل که خاصیت مغناطیسی دارد و باتری‌های قوی ادیسون کاربرد دارد.

 

                     

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بررسی عناصر سازنده استیل و آدرس steel1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 19
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 20
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 46
:: بازدید ماه : 45
:: بازدید سال : 189
:: بازدید کلی : 1172